söndag 19 oktober 2008

Ett härligt ställe


Jag och Togge är så ohippa så att vi finner alla hippa ställen tråkiga och förutsägbara. I Göteborg har vi funnit en oas som nästan undgått tidens tand, Kungstorgets Café, eller restaurang har det nog bytt namn till.


Det är en tvättäkta gammal taverna som börjar dagen med att klockan 7 servera frukost, exempelvis grötfrukost. Därefter är det dagens ända till klockan fem. Hemlagat och upplagt utan krusiduller. En pannbiff, slafs, slafs, varsågod.


För att retas med Togge envisas jag med att sitta under makrillen, hihihi. Nåja, tyck vad ni vill, Togge och jag gillar stället i alla fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett avslappnat ställe!

Det där med makrill begrep jag inte riktigt. Fotbollsintresserad som man är tänker man direkt på GAIS men du menar nog något annat:)

/Katarina

Anna-Eva sa...

Nepp det var exakt fotboll jag syftade på. GAIS slog ut BoIS ur allsvenskan för några år sedan :)