torsdag 19 februari 2009

Maffig kycklinggryta

Det här var min födelsedagsmiddag. Det var lite fusk att använda smaksatt Philadelphia, men gott och vansinnigt mättande. Jag använde créme fraiche för fettets skull men om jag skulle äta det med ris skulle jag ha använt en magrare produkt.
500-600 g kycklingfilé
1 paket bacon
1 förpackning Philadelphiaost med kryddor
2 dl crème fraiche(vanligt folk bör använda mellangrädde eller matlagningsdito)
1 liten lök, hackad
salt och peppar

Strimla och stek baconet knaprigt. Ställ åt sidan. Skär kycklingen i små bitar och bryn i smör. Tillsätt löken mot slutet. Ha i osten och créme fraichen eller grädden och baconet. Rör om. Låt puttra en stund och smaka av. Gott ihop med broccoli.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grytan var kanongod - det receptet skall sparas och bevaras! / Y o M

Anonym sa...

Härliga smaker, kan tro de va gott minsann!! Grattis i efterskott & ha en trevlig helg!

Anna-Eva sa...

Y o M: Ni är alltid så positiva till min mat. Jag blir ju bortskämd och odräglig :)

KB: Tack så mycket och ha en trevlig helg du med :)

Anonym sa...

Måste jag pröva!

Anonym sa...

Denna skall testas!! Jag älskar kycklinggrytor. Jag sparar de kycklinggrytor jag älskar på min sajt om kycklinggryta. Så jag hoppas jag får ta med denna också!