tisdag 10 februari 2009

Hotellbesök och god mat


Så skönt, jag börjar blogga i fatt. Det är så ibland att vara bloggare. Jag är ju inte bara bloggare, jag är sjuksköterska också, och mamma, och hustru, och dotter, mm mm. Samt människa, icke att förglömma.

Och som människa har jag just överlevt influensan, hoppas jag att det var, för jag vill inte vara med om det igen.


Och människan jag vill berätta om den här goda maten, ovan. Hotellmat är väl inte att skryta med men det här var riktigt gott:

"Knaperstekt vildand med potatis- och jordärtskockspuré samt honungssauterad kålrabbi och portvins sky"

Till dessert åt vi deras Crème caramel, som även den var fantastiskt god. Och det var på Quality Hotell 11 i Göteborg detta avnjöts tillsammans med den vidunderliga utsikten över älven.

Inga kommentarer: