onsdag 19 augusti 2009

Byblos

När Togge jobbade i stan och jag hade oregelbundna arbetstider åt vi ofta lunch ihop på stan. Nu får vi passa på när vi har semester. Det är synd, för jag saknar våra luncher. Däremot saknar jag inte precis maten, för en vanlig Dagens gör mig sällan speciellt lycklig.

Tills nu. Vi kom oss äntligen för att gå på Byblos. Dagens lunch, vegetarisk buffé kostar 69 kronor. Vill du ha både buffén och en dagens rätt kostar det 79 kr. Jag älskar libanesisk mat men jag blir ofta besviken på det som serveras på enklare ställen. Jag lagar maten bättre själv i de flesta fall.

Tills jag nu smakade Byblos buffé. Där ligger jag i lä. Det var så vällagat, så gott, så mycket att välja på, så billigt. Nu är det jag som ska släpa ut maken på ett kvällsbesök på Byblos snarast. För om Dagens smakade så bra, hur smakar då inte deras kvällsmeza?

Servicen var utmärkt också. Ett minus bara för att det kom så mycket folk på en gång att det var nästan omöjligt för mig som bara åt buffé att komma till igen och fylla på. För fylla på vill man!

En buffé där man kunde ta för sig från två sidor hade varit kanon. Men som sagt, annars har jag inget att klaga på. Jag var så lycklig när jag gick därifrån att jag till och med glömde min kavaj.

1 kommentar:

Marsala sa...

Ok. Men kavajen kanske hade en storlek för liten iaf :-)
/Din elaka smala syster