onsdag 7 oktober 2009

Chocolatte Hbg Tastecasting

Igår var det alltså dags för Tastecasting hos Chocolatte i Helsingborg där jag bor. Vi blev väl omhändertagna av kvällens värdinna som även är delägare i företaget.

Bilderna är urdåliga såklart. Tagna med mobilkamera. Jag hann inte hem före men det får gå ändå.

Mycket choklad finns det i butiken. Vi fick bland annat smaka en ekologisk choklad av märket Montezuma´s som jag gillade jättemycket. Den fanns med smak av havssalt, chili samt chili/lime. Där gillade jag bägge de sistnämnda. Sedan fanns även en ljus choklad av samma märke med 54% kakaohalt. Jättegod!


En stund snöade jag in på Italiensk lakrits. Perfekt när man inte ska äta så mycket sött. Godast var ren lakrits med anis.

Pralinerna kommer från Jamart i Bryssel. Finaste choklad med endast naturliga smakämnen. Vi fick provsmaka en hallonganache som smakade utmärkt till en kopp espresso. Mauros kaffe imponerar dock inte på mig. Vi fick även provsmaka en hel del produkter från Olof Victors. Visserligen inget nytt under solen för mig förutom deras glass. Vi fick smaka nougat, mjölkchoklad och mango. Jag tyckte om både nougat och choklad men..hm..mjölkchoklad var nog godast. Med hem följde två förpackningar; en tahitivanilj och en blåbär. Jag tackar härmed för inbjudan samt för en mycket trevlig kväll.


2 kommentarer:

Therese Reuterswärd sa...

De smarriga pralinerna på bilden ovan, vad kostar de styck ungefär?

Anna-Eva sa...

Jag har ingen aning Tess. Tänkte inte på att fråga.