måndag 18 januari 2010

Hej på er där ute!

Nu är det fart på nyttigheterna vill jag lova. Dock är det jag äter för tillfället inte särskilt bloggbart.

För en gångs skull mår jag i alla fall som en prinsessa. Nåja, kanske inte de 4-5 första dagarna men nu så. Jag kör lite avgiftning nämligen, inget kaffe, inget svart te, inget mjöl, inget socker. Däremot mycket grönt och skönt.

Helgen ska vi tillbringa i Köpenhamn men det blir ingen gourmet weekend utan mer en "vi rymmer från flyttlådorna helg" tillsammans med maken. Sen ska jag försöka hitta tillbaka till min kreativitet igen.

Bovetegröt med rismjölk och gula hallon

Curryfräst blomkål och broccoli med råris och avokadogegg. Så mums!


2 kommentarer:

erica sa...

det var en lite annorlunda måltid, iallafall för en köttgalning som mig=) Men det såg fräscht och gott ut!
I helgenska jag nog laga mitt livs lyxigaste middag någonsin. Det värsta är att jag inte ens vet om det blir gott! Vi ska nämligen kocka ihop en 9 rätters smakmeny med bla ostron, (aldrig ätit) blåmusslor (aldrig ätit) gåslever (aldrig ätit) ja du fattar, hihi...men kul blir det. Bara jag inte förgiftar någon med de blommor som jag ska ha i desserten, hur det går med allt lovar jag att blogga om=)

trevlig helg! Kram Erica

Mikaela, 18 år och gravid. sa...

Åh, vilken mysig blogg :)