lördag 29 maj 2010

Tapas

Grillad chorizo, kryddiga köttfärsjärpar, färskpotatis kokt i en massa salt, pimiento padrón och så tapas-brickan och en ostbit




Det blev tapas igen hos oss igår. Jag hade sådana hemska kval. Meningen var att vi skulle jobba i kolonin men herregud, vädret var inte det bästa. Det bara öste ner hela förmiddagen. Men när jag lämnade jobbet halv tre var det plötsligt sol. Samtidigt var det moln runt om och ja, nej jag visste varken ut eller in.

Så jag ställde in koloni och skulle bara handla innan jag åkte hem. Men vad? Det var totalt omöjligt att komma på något gott att äta på en fredagsskväll. Tills jag såg en påse padrón-paprika. Då bara hoppade det ner tapas i min korg.

Hittade en tapas-bricka från Örneborgs, Småplock och läckerbitar som jag varit nyfiken på men inte hittat någonstans tidigare. De ska vara mindre oljiga än konkurrenten Ridderheims. Men det var inte gott, bara torrt, smaklöst och tråkigt, tyvärr. Tänker inte köpa igen. Och resterna har jag lagt i en burk med massor av olja..för att de ska hålla..och kanske, kanske bli lite godare..

Inga kommentarer: