söndag 30 januari 2011

Fontanas svar på mitt mail

Minns ni mitt missnöje med Fontanas Grilloumi som smälte ut i hela pannan och luktade apa? Jag mailade och klagade och nu har jag fått svar:


"Hej Anna-Eva,

Först måste jag be om ursäkt för ett sent svar.

Tack för att du har uppmärksammat oss på detta. Vi hade problem med vår Grilloumi vid ett par tillfällen i början av lanseringen samt vid en stor leverans i augusti. Precis som du nämnde så smälte osten i stekpannan och blev en geggig sörja. Då kunde problemen härledas till att osten hade förpackats innan den svalnat, vilket gjorde att osten jäste. Vi har sedan dess kontrollstekt och ätit av varje ny leverans för att inte samma sak ska hända igen.

Tyvärr slank felaktiga ostar ut i butik och vi gjorde allt vi kunde för att återkalla dem, men de hade redan hunnit säljas en del. Du verkar vara en av dem som fått tag i en av dessa.

Det vore jättetråkigt om vi förlorar dig som kund pga detta. Vi förstår att det tar tid att bygga upp ett förlorat förtroende, men vi lovar att göra vårt bästa för att detta inte ska hända igen. Om du mailar mig din postadress så ser jag till att du får kompensation för det inträffade.

Mvh
Max Collin
Fontana Food AB"

Så okej då, jag förlåter väl Fontana ändå, och tackar så hemskt mycket för svaret och förklaringen. Och nu vet ni andra där ute också, vad det berodde på.

Inga kommentarer: