tisdag 1 mars 2011

Recept på sann njutning


Med sann menar jag just sann. Inga sötningsmedel, inga tillsatser, bara naturliga smakämnen och jag dånar så gott det är!

Bara det här med att tömma sina kardemummakapslar själv och mortla dem. Det är tålamodskrävande, det är pilligt men sen..när doften av kardemumma sprider sig i köket..för att då inte tala om smaken.

Tag en rejäl slev tjockyoghurt(10% fett) och en slurk vispgrädde och rör detta smidigt tillsammans med en nypa mortlad kardemuma och en nypa kanel och en dutt ekologiskt vaniljpulver(Vanilla).

Servera sedan yoghurten med tinade hallon och rostade kokosflingor. Bara den rostade kokosen befinner sig i en kaliber för sig. En sådan härlig frasighet, naturlig sötma och så smakrik!

Detta unnar jag mig i större mängder just under avgiftningsfasen. Sedan mer sällan då både bären och kokosen ju är aningens för kolhydratrika om man vill minska bra i vikt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste bara testa detta :)
Kanske en dum fråga men hur rostar man kokosflingor? Är det i stekjärnet utan olja?

Anna-Eva sa...

Det finns inga dumma frågor :)
Vet man inte får man fråga. Ja man rostar i torr het stekpanna utan olja. Jag har teflonpanna.

Anonym sa...

Tack:) Nu ska här rostas!!