torsdag 7 juli 2011

Lund har allt...nästan








Jag är riktigt förtjust i Lund. Där finns verkligen allt jag kan tänkas behöva. Det gör det förvisso i Malmö också men inte på lika praktisk och lagom stor yta. För man orkar ju gå överallt i Lund.
Indisk supergod mat äter jag som sagt på New Delhi och där kan man även köpa med sig papadums till min egen goda indiska bönröra. Mums!



Och nu är jag sugen på kimchi och då finns den nödvändiga koreanska chilin på Ris och Curry på Mårtenstorget. Och när jag ändå var där köpte vi goda korvar på Korvhuset som bara ligger en bit bort.



Och så behövde vi bröd från älskade St Jakobs stenugnsbageri och då passade vi på att fika där.

Mitt emot ligger förövrigt en bra ostaffär så man kan köpa ost till brödet.



Dessutom finns det massor av underbara butiker med allt mellan himmel och jord som jag gillar, heminreding, trädgård, kök..allt!



Jag tror jag älskar Lund! Men en sak finns inte och därför skulle jag inte kunna bosätta mig där...havet..mitt livselixir.

2 kommentarer:

Susie i köket sa...

Ja, Lund har sina fördelar, måste testa det där stenugnsbageriet.
Det blir ju hyllat överallt...

Karin B sa...

Fikat ser kanongott ut!