torsdag 24 november 2011

Mörker, Mamma Mia och Macarons


Jag har njutit av hösten hittills men nu har novembermörkret ohjälpligt gripit tag i mig och jag är tröööött! Därför har jag haft en underbar slappedag idag och bara myst och småpysslat.

Länge har jag varit sugen på macarons men det har inneburit ett problem för mig..

Grejen är ju den att jag är impulsiv och bakandan faller på när jag minst anar det. Dessutom har jag svårt att hålla mig till recept, är slarvig och har dåligt tålamod. Måhända är jag bak och dessertmästare men absolut inte i kategorin "bakverk som kräver tid och tålamod".

Ändå var jag ovanligt nogrann idag och gjorde en mise en place värdig en mästerbagare. Men ändå...mina macarons blev goda och runda men inte så där som de ska vara.

Nåja, när solen inte ville lysa på mig såg jag till att fixa sol ändå, i form av en solig film. Nämligen Mamma Mia. En bra dag.

Inga kommentarer: