onsdag 8 september 2010

Bröllopsdag i Helsinge

Grillbuffén på hotellet fick godkänt och vinet var riktigt gott


Goda danska bakverk


Jag orkade inte hela min våffla



Mysiga hängmattor på hotellet


För ungefär en månad sedan firade jag och maken 5-årig bröllopsdag. Detta gjorde vi i Helsinge på Bymose Hegn hotell. Nu är inte detta något fantastiskt ställe på något sätt men jag vill gärna slå ett slag för nord Själland. Det är väldigt fint här och det finns massor av utflyktsmål och fina stränder. Det är dessutom mycket billigare än i Köpenhamn och Helsingör.


Bara skillnaden i pris på det lokala konditoriet får oss att häpna. Vana som vi är vid att bli rånade i Helsingör när vi blir sugna på trädstammar eller potatisbakelser.


Är du lite av det matnördiga slaget så kan det vara kul att veta att Camilla Plum håller till strax utanför Helsinge.


Jag och maken tar oss hit med tåg, körkortslösa som vi är, men vill du se något så ska du ta bilen med dig. Om du inte väljer att cykelsemestra såklart..


Ett tips bara, DTF-travel har ofta prisvärda vistelser här. Det är genom dem vi hittade hit.

Inga kommentarer: