onsdag 2 februari 2011

Härlig översättning på google

Jag googlade för kul efter recept på dal makhani eftersom jag älskade bönröran jag åt idag och ville ha en liten hint om vilka kryddor som ska ingå. Plötsligt fick jag upp detta och kunde inte göra annat än att skratta. Nån som blir klokare av den här översättningen? Nåja, lite klokare blev jag i alla fall, men skön var den, översättningen.


1 kuper hel urad eller svärtar gramlinet
1/3 kuper njurebönor (Rajma)
1 tbs grated ingefära
2 för tsp slipade fennelfrö grovt
Den röda chilin pudrar (fördrag som ska smakas)
1 tsp. turmeric pudrar
3-4 tbs. ghee eller klargj橬一j smör eller olja
1 tsp. spiskumminfrö
En stor razzia av hing (Asafoetida)
1 tbsp finhackade ingefära & vitlök
1 medellök (tunt huggit av, valfritt)
2-3 medeltomater som huggas av fint
1/2 tsp. Garam Masala
1/2 kuper ny kräm.
2 tbs. den högg av koriander lämnar (valfritt)
Salta för att smaka
5-6 kuper bevattnar (att laga mat dal)

Inga kommentarer: