onsdag 26 maj 2010

Gammal skåpmat

Jag upptäckte en massa saker som jag tänkt blogga om, som bara aldrig blev av..
Men bättre sent än aldrig och dessutom blir det roligare att börja om på nytt när man rensat ur skåpen.


Jag konstaterade i vintras att det visserligen är enkelt att göra pannacotta på gelésocker men det är INTE lika gott som att göra det på traditionellt sätt!


Jag och maken levde ett par veckor på sådan här "Turkisk Sivripeppar". Jag skulle beskriva den som ett mellanting mellan paprika och chili. Den var sååå god så här överringlad med olivolja, översmulad med feta och lite flingsalt och inslängd i ugnen.

Det här var en god fika på..


..jättemysaiga "Why not café" vid citadellet i Landskrona. Väl värt ett besök till sommaren gott folk!! Jag återkommer om öppettider.





Det här var gott! Kokt rimmad oxbringa med ett rotfruktsmos(morot, kålrot, palsternacka, potatis). Där rotfrukterna kokades i buljongen från bringan tillsammans med färska timjankvistar. Till detta en sky av grädde, grov senap och oxbringespad som fick koka ihop.


Inga kommentarer: