söndag 19 oktober 2008

Helgens inköp


I Göteborg fann jag i Haga, närmare bestämt på Haga Nygatan, en underbar Indisk butik, Curry House. Där fanns alla kryddor jag någonsin önskat mig på ett och samma ställe.

Efter åratal av letande här hemma fick jag äntligen tag på den åtråvärda svarta kardemumman. Jubel! Och så blev det torkad bockhornsklöver som heller inte gått att finna här i Helsingborg, bara de torkade fröna men jag ville ha torkade blad. Jubel nr 2!

Och så sist men inte minst, blommande kinesiskt te, dyrt men helt enkelt underbart! Det ska jag bjuda Hulda på en vacker dag men först ska jag köpa vackra muggar också, värdiga att servera detta fina te i. Jag är mycket nöjd med mina inköp och full av inspiration igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh grattis =) Kul när man längtar efter något som är svårt att hitta och sen hittar det! Själv letar jag efter lakritz pulver...Hulda

Anna-Eva sa...

Lakritspulver mm dylikt finns på Panduro. Checka:

http://www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet?id=IXS790&OPT=*NP

Anonym sa...

Men Oj! Anade att du skulle veta vart, men inte att det skule finnas på panduro av alla ställen.. tack tack för tipset.

Marsala sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.