söndag 19 oktober 2008

Äntligen!


Äntligen!..är namnet på Pågens bröd som är ljust men innehåller lika mycket fibrer som mörkt. Det är ett smart namn tycker jag.

Idag väntade ett litet paket från Pågen i mitt postfack och det var smakprov på nyaste tillskottet i Äntligenfamiljen, Subs! Togge tyckte att brödet var sagolikt, mest därför att det var vitt och fiberrikt för han gillar vitt bröd men nästan tvingar i sig mörkt för att man ska det. Och det är väl flera som gör.

Själv är jag nästan allergisk mot svenskt bröd. Jag längar efter ett rustikt, saftigt, halvljust, stenugnsbakat surdegsbröd med medelhavskänsla men har just inte funnit något sådant någonsin. Nu är jag ingen storkonsument av bröd så jag äter vad jag vill när jag äter det.

Äntligen subs var i alla fall ett gott saftigt bröd som passar att göra utflycktsmackor av. Jag serverade bröden med sprödstekt panerad kycklingfilé, sallad och lite majo. Dem slank ner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Maste erkanna att jag ar barnsligt fortjust i brod som dessa. Kan bli valdigt less ocksa och foredra nagot grovre men jag tycker det ar gott att gora ordentliga smorgasar av den har typen av brod. Annars gillar jag surdegsbrod som du, men hittar jag nagot gott sadant vill jag helst bara ha smor pa, eller inget alls.