tisdag 23 november 2010

Apropå vinnarmenyn i Lokala kocken

Min bror kroppkakefantasten skickade det här klippet till mig. Jag tyckte det var kul, vilka fantastiska tillbehör han serverade till sina friterade kroppkakor. Och så tänkte jag på när jag lagade en trerätters av just kroppkaka..


"Årets vinnare av den nya tävlingen, Martin Andersson, arbetar på Villa Annas restaurang i Uppsala till vardags. Det var första gången han deltog i en kocktävling och han var under förmiddagen inte helt nöjd med sin prestation, som under eftermiddagen ändå visade sig skulle bidra till en vinst.
Till de friterade kroppkakorna serverade han jordärtskocksfårost, lingonvinägrett, syrad svamp och surdegsflarn. Varmrätten bestod av unggriskarré med getost, nötbröd och uppländska betor"

Läs hela artikeln HÄR

Ja, och så grattis till Martin såklart!

Inga kommentarer: