söndag 24 maj 2009

Utmanande libbsticka


Direkt när jag läste det här såg jag framför mig vad jag skulle servera. Det har jag gjort nu. Det var bara Retsinan som fattades och det lär inte vara så stor chans att jag någonsin kommer att dricka det igen om jag inte blir bjuden. Ändå är jag övertygad om att det här skulle smaka smaskens ihop med denna märkliga dryck. Varsågoda och avgör själva:

Grekisk feta ihopmosad med en sked tomatpuré några hackade soltorkade tomater och en rejäl slurk olivolja. Finhackad späd libbsticka i smeten. Riktigt gott på frasigt bröd. En stark korv till detta och det enda jag saknade var några kalamataoliver.

Jag serverade även en liten sallad gjord av grapefrukt, libbsticka timjan, olivolja, lite salt och en försiktig mängd anisfrö. Här kände jag direkt att Retsinan skulle lyfta rätten.

Inga kommentarer: