tisdag 13 juli 2010

Jag har semester


Ja, det är alleles riktigt. Det är dessutom hett som en masugn. Aptiten är därefter. Hade det inte varit för att kära sonen hade kommit på besök två dagar i rad hade jag nog nöjt mig med fil och en frukt de här heta dagarna. Nu har vi fått grilla.

Men jag har 15 grader varmt i stugans kylskåp så jag kan inte ha en massa piffiga saker där för att laga rolig mat. Jag orkar inte ens tänka ut nåt kul. Så det blev grillad fläskfilé och chorizo med köpt bbq-sås(säg den värme som tar kål på en sån sås!!)samt grillad färskpotatis ena dagen.

Andra dagen ansträngde jag mig lite grand i alla fall och gjorde grillspett med resten av chorizon samt kök och karré. Av färskpotatisen blev det en sallad. Har man köpt en koloni med hela landet fullt av potatis och lök är det bara att gilla läget. Vi gjorde foliepaket med lök, kallpressad rapsolja och kryddor och slängde på grillen. Av spetsiga vitgula paprikor blev det paket med parmesan, olja och kryddor. Mums blev det!

Inga kommentarer: