onsdag 14 november 2012

Korsande


Att korsa sig betyder som bekant att göra korstecknet. Och korstecken är det gott om i vår koloni på somrarna. Nämligen på sådana här små varelser.

Ett förfärligt korsande är det hela sommaren. Helst vill de spinna nät framför dörren till utedasset så jag får ett i huvudet varje morgon när jag behöver göra ett besök där.

I vilket fall som helst är det mycket skygga och fredliga spindlar som bara biter ifrån om de känner sig ordentligt hotade. Och det behöver de inte göra hos mig. Jag gillar dem. Visst är den vacker? :)

Fler fototolkningar på temat korsande hittar du HÄR. Onsdagstema.

11 kommentarer:

Rantamor sa...

Och nätena och trådarna korsar varann dom med...

snyggt till temat.
Tack för din kommentar.

Anna-Eva sa...

Tack själv :)

Anita - Malta sa...

Vilken träffande bild !! Som gjord för temat. Snyggt!

Anna-Eva sa...

Tack Anita!

Anonym sa...

Usch, vilken otäcking, sådana vill inte jag springa på. Kul att du fångade den på bild i alla fall :0)

Skylten på min bild sitter för övrigt på Föreningsgatan vid Sankt Olovs sjö i Landskrona :0)

Anna-Eva sa...

Jag kände igen den. Och den är verkligen världens sötaste :)

Kakan sa...

Korsande som korsar korsande på bilden!
Fin bild!
Ha det bra!
Kram Kakan

Anna-Eva sa...

Tack Kakan :)

Victorias Provkök sa...

Fint fångad på bild men jag gillar inte spindlar på nära håll hemma hos mig;)
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

Anni sa...

Supersmart tolkning! Jag har faktiskt blivit biten av en, det kändes ungefär som ett getingstick.

Anna-Eva sa...

Victoria: Spindlar som är så rara :)
Anni: Tack, och intressant, jag har undrat lite hur det skulle kännas men som sagt, jag lever i symbios med dem :)