måndag 5 november 2012

Lägesrapport

Just nu i vardagsrummet..
 
Nu är vi sedan några veckor tillbaka på plats i vår nya lägenhet. Det känns verkligen jättebra trots att vi fått lite motgångar. För det första blev maken jättesjuk samma kväll vi flyttade in.

Och sen upptäckte vi att det var stopp i vasken i köket. De kom hit och spolade och det visade sig att det hela egentligen berodde på en lätt åtgärdad felkoppling.

Men sen började det läcka vatten nere hos grannen. Troligtvis hade spolningen petat hål på ett gammalt rör. Så vi fick inte lov att använda diskmaskin eller spola vatten i köket..och så skulle man ju lokalisera läckan och bestämma vad som skulle göras. Och röret sitter under badrumsgolvet så det håller man nu som bäst på att borra upp.

Och nu är jag sjuk sedan en vecka tillbaka. Det visar sig att vi fått lunginflammation orsakad av en bakterie som heter mycoplasma..och det smittar. Så det står lite still här hemma får man säga. Jag som bara längtat efter att få sätta igång och inreda och mysa till det. Men nåja, vi får i alla fall ett nästan helt renoverat badrum och det behövdes kan man säga. Enda utrymmet i den här lyan som vi faktiskt var lite, lite missnöjda med.

Det är svårt att fördriva tiden med lunginflammation. Feber har jag, så jag är trött och hängig och frusen. Men jag ska helst inte ligga ner för lungornas skull, gärna röra på mig inomhus också, men herrejösses, det GÅR ju inte att ligga ner heller. Så fort jag ska sova börjar jag hosta och hosta och hosta och får astma.


Så vad ska man göra? Kan inte lyssna på ljudbok för jag hör så dåligt och det piper i öronen. Orkar inte riktigt se på film. Har bläddrat lite i tidningar..läsa bok får jag huvudvärk av. Tur man kan pyssla lite med datorn i alla fall. Titta på inredningssidor, drömma om mat jag ska äta när jag kan känna smak igen och vad jag ska baka när jag fått tillbaka orken.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*Men hu vad det låter! Blev också sjuk i samma veva som er, men ingen lunginflammation då febern gick över efter nån vecka förkyld i två men fortfarande harklig. Det räcker gott och väl tycker jag utan att flytta på det! Tur i oturen att felet var just vid badrummet åtminstone, så det blev just där det fick renoveras :)

Anna-Eva sa...

Ja det var jätteskönt. Och egentligen att det hände nu också, innan vi bott in oss helt. Nästa vecka ska det vara klart! :)