onsdag 29 augusti 2012

Augusti - Visby

Fortsatt semester. Så skönt. Vi har verkligen njutit på vår semester. Men det gör vi ju jämt i och för sig. Vi tog oss en sväng till Helsingör en dag, det var mysigt.




Och sen blev det dags att resa lite. Vi valde Gotland pga att vi fick tag på billiga flygbiljetter. Vi reste med Norwegian och vi bodde på hotell Solhem i Visby. Det var mitt under Medeltidsveckan.

 

 




Det första som hände var att jag fick Bältros, fast det visste jag inte om. Ont gjorde det i alla fall och jag fick dölja ansiktet med håret hela resan.

Vi hyrde cyklar och cyklade hela vägen till hejde där jag har släkt. Det var mycket trevligt förutom då vi skulle hem och hamnade i ett regnoväder.








 
Vi åt inget speciellt gott heller förutom att jag blev helt såld på Visbyglass, länk. Godaste glassen jag smakat. Icke att blanda ihop med Guteglass. Och så träffade jag min kusin Ingrid som jag inte sett på många år! Hon bjöd på god fika i sin trädgård med musikunderhållning från hennes sons band som repade.

Kladdkaka med crunch..mmmmmm

Det här kan vara världens minsta replokal..


I övrigt så flanerade vi omkring i Visby, cyklade till Högklint och Fridhem och bara mådde bra.


 



 

 
Några besök på Café Gula huset blev det också, för där gillar vi att fika.
 



Sen var det tillbaka i stugan igen för sista semesterveckan! Då hade jag som projekt att fixa iordning köket i stugan, som var mörkbrunt och fult. Nu är det vitt, shabby chic, ljust och fräscht.



 
Vi fortsatte umgås och bjuda på gott käk och så tog jag årets första dopp.






Och nu är jag inne på min andra arbetsvecka efter semestern, hur gick det till????

Inga kommentarer: