torsdag 21 augusti 2008

Mirakulin? Ja, mycket ska man höra innan öronen faller av

..och det gör de väl förhoppningsvis inte innan jag ligger i graven om jag inte börjar brottas eller drabbas av spetälska.

Alltså finns det ett litet bär, som när man ätit det, får surt att smaka sött och då smakar, så vitt jag förstått, bäret i sig själv just ingenting. Visst låter det otroligt?

Själv är jag en person som uppskattar smakerna salt och sött. Surt och jag går helt enkelt inte ihop. Det räcker med att jag tänker på att doppa tungan i citronsaft så rinner saliven till, det börjar värka bakom käkarna och jag rynkar ihop hela ansiktet. Det är bara hu!

Beskt uppskattar jag inte heller och besk-surt är ännu värre. Usch jag kan knappt ens skriva om det här.

Starkt är heller ingen hit, det gör ont i min lilla mun.

När jag då läser om detta ämne, mirakulin, som alltså skulle kunna få mig att äta citron som apelsin (jag kan ju knappt ens äta apelsiner) blir jag så nyfiken så jag hoppar på stolen. Jag VILL prova!!! Skulle jag kunna uppskatta vitt vin också? Och surt godis? Som Togge brukar lura på mig och skratta när jag börjar grimasera och spottar ut.

Kanske förändrar det mina smaklökar så att jag till och med kan uppskatta smaken av getost som jag bara inte kan lära mig att uppskatta? Jag vill prova och när jag är påverkad vill jag äta:

Supersurt godis
Dricka snustorrt vitt vin
Äta sumak med tesked
Skala en citron och äta i klyftor
Knapra på en chilifrukt
Äta fil utan socker
Äta en riktigt getig getost

Sen hinner jag väl knappast mer på en timme..fast annars så kommer jag säkert på något mer.

Jag vill, jag vill, jag vill! Räcker inte det som motivering?

4 kommentarer:

Marsala sa...

Jag köpte ju nån slags tabletter på 70-talet som innehäll nåt naturmedel. Kommer du inte ihåg? Jag kommer ihåg att man får ont i gaddarna efter att ha ätit 2 citroner i klyftor...

Anna-Eva sa...

Nepp, det minns jag ej..

Anonym sa...

-men jag minns när hon berättde om det! Blev lika nyfiken som du kan jag säga/H.

Miracle Fruit sa...

http://www.miraclefruitworld.com

Fra EU!

Tak :)