tisdag 25 augusti 2009

Frukost på lokal


Jag gillar konceptet att äta lördags- eller söndagsfrukost på lokal. Att slippa köpa hem pålägg, juice, yoghurt, baka gott bröd(!), pressa juice, diska..

När vi var i Stockholm blev det söndagsfrukost på Café Frankfurt. Egentligen är det i dyraste laget, men så skönt. Bara beställa stor eller liten frukost och sätta sig ner. De flesta tog god tid på sig, läste dagens tidning medan de åt.

Visserligen tyckte jag mycket bättre om frukosten på Petite France men det här var också gott. Pålägget var genomtänkt, gott, fräscht. En skål med yoghurt med färsk frukt är aldrig fel. Ej heller en kopp italienskt kaffe. Mer av sådana här caféer hemmavid tack!

3 kommentarer:

Bendel sa...

Åt frukost där imorse, ...och igår morse. En liten frulle med god baguette med lufttorkad skinka och lagrad ost, ett glas juice, en liten pain au chocolate och en riktigt sjyst latte (kaffet är det enda som inte är 100 på PF tycker jag) kostar 55 pix. Ganska prisvärt ändå tycker jag och kan inte låta bli att slinka förbi soliga och varma mornar när jag lämnat lille T på dagis.

Helena Ljunggren sa...

Mysigt att få färsk och fräsch frukost på det sättet!

www.helenaljunggren.com

Y sa...

Frukosten är dagens bästa mål om du frågar mig! Själv har jag alltid cravings för antingen fil med frusna bär eller havregrynsgröt med kanel. Till det blir det mackor av mitt egna hembakta bröd ;).

Hoppas allt är bra med dig!