torsdag 6 september 2012

Hängmörad rostbiff med kappa..och örtbea..



På hemvägen idag sprang jag in i köttaffären och bad killen om en bra köttbit att lägga på grillen. Det blev en hängmörad rostbiff med kappa. Sen tog jag en sväng om torget och köpte majskolvar. Riktig lyx till en ensam dam såhär en vanlig torsdagkväll.

Bearnaise behöver jag inte längre recept till utan slängde bara ihop en sås på en äggula och kryddade rejält med lite chili, fempepppar och färsk dragon, timjan och persilja från egen odling. Åh, så gott!

Fettet på kappan som smälte ner och gav smak åt köttet. Het grill, kort stund, det här köttet tål att vara lite rött.

Bean, timjanen skänkte lite citruston åt såsen och den färska dragonen sin tydliga lakritssmak. Och så grillad majs med en smörklick och flingsalt. Jag är lyyyyrisk!

Jag förkokar alltid majsen. Och tips på hur du lyckas med bean får du HÄR. Good luck!

Inga kommentarer: