torsdag 5 april 2007

Idag-Chilimarinerad ryggbiff med ugnsrostade grönsaker


Kanske en liten inspiration när fantasin tryter. Det finns mycket gott att äta även när man som jag håller igen.


Jag tänkte inte till när jag svängde ihop marinaden i går kväll klockan nio men den innehöll, mörk soya, lite ljust muscovadosocker, balsamvinäger, en skvätt olivolja, vitlök och chiliflakes. Detta slängde jag ner i en plastpåse tillsammans med en bit hel ryggbiff. Idag kryddade jag med lite salt och peppar och stekte den sedan cirkus en halvtimme i 200 gr och lät den sedan vila. Skyn spädde jag med lite vatten till sås.


Grönsakerna var för dagen morot, palsternacka, fänkål, salladslök, majrova, grön sparris, rödlök och paprika i olika färger. Rigla olivolja över och baka i 250 grader tills de är färdiga helt enkelt. Flingsalt och ett par drag med pepparkvarnen då.

Inga kommentarer: