måndag 30 juli 2007

Restaurang Tegel med mera




Jag kom på att jag faktiskt inte lagat mat på ett par veckor, undantaget att vi grillade korv i kolonin förra veckan. Detta beror på att jag jobbat mycket och så alla dessa resaturangbesök och bortbjudningar.


Idag är det den 30 juli, alltså är det hög tid att ta itu med Izzas Biff Stroganoff tävling.


Och så några ord om söndagens restaurangbesök. Vi var på Tegel i Rydebäck utanför Helsingborg tillsammans med svärfar och hans fru. Det tar bara ca 20 min för oss att cykla dit och cykelvägen går längs havet, vackert.


På söndagar serverar Tegel grillbuffé för 159 kr och det får jag säga var prisvärt. På buffen fanns nygrillad fläskkarré, kyckling, revben, olika korvar, kycklingvingar. Samt potatisgratäng, stekt potatis fyra olika såser, stort salladsfat och ett fat med marinerade grönsaker(squach, aubergine, champinjoner) och så bröd såklart. Mycket gott och trevligt. Och solen hälsade på så vi kunde sitta ute och njuta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Inst�mmer med Anna-Eva att grillbuff�n var j�ttefin. Gott och trevligt och fint v�der hade vi ocks�!

Christina, sv�rfars fru