fredag 7 december 2007

Cyberkocken; le grand finale



Tävlingen har nått sitt slut och med sorg i hjärtat måste jag berätta att endast ett bidrag inkom. Desto gladare är jag då över att det var Anna Maria som skapade detta. Kram till dig!

Vinnaren får således bli AnnaMaria med sina:

Fikonfyllda saffrans scones med kalkon och västerbottenost

Grattis! Dessa scones ska bli adventsfrukost hos oss nästa vecka.


Och så får Emma ett hedersomnämnande för sitt förslag som aldrig blev något färdigt bidrag:

"Eftersom det är väldigt starka smaker i osten och saffran så tänkte jag att det blir bäst med två rätter. Huvudrätten blir, kokt quinoa/bulgur/couscous smaksatt med saffran, finstrimlad purjolök i och bitar av rökt kalkon. Sedan en rätt med plättar, (gärna små bakade med grädde och lite socker) med västerbottensost i, serverad med fikonmarmelad"

Plättarna får det att vattnas i munnen på mig!

Nu lägger jag detta bakom mig och går vidare med nya projekt i matvärlden.

3 kommentarer:

annamaria sa...

Ja håller med dig - sorg i hjärtat. Jag säger i alla fall tack så mycket för denna vinst och stor kram tillbaka! Jag vet inte riktigt hur jag gör nu men du kanske kan mejla mig och förklara? Jag har ju sett vad du och andra har skrivit och så. Ha en trevlig adventsfrukost - intygar att de är goda!

annamaria-lindblom@spray.se

Anne sa...

Nejmen, det var tråkigt. Eller ja, såklart superroligt med Annamarias jättebra bidrag, men trist att det inte blev fler den här gången. I mitt fall var det grav stress - har knappt lagat mat alls på flera veckor. Hoppas det lugnar ner sig lite snart! :)

Emma sa...

Tack, kul att du gillar plättarna. Jag ska försöka laga till någonting till nästa gång. :)