lördag 29 december 2007

Nyårsfest - Nyårsmat

Jag ska jobba i nyår, börjar jobba klockan 6:45 på Nyårsdagen så någon jättefest är inte planerad. Men eftersom min bror och hans sambo tittar förbi på hemväg från Paris så vill jag ändå bjuda på något. Enda dagen att förebereda något på är i morgon, jag jobbar ju även på Nyårsaftonens förmiddag. Därför har vi bestämt oss för ett hopplock av smårätter:

Salami, jamon serrano, papas arrugadas, melon, passionsfrukt, tomater, filorino durumbullar, kryddiga köttfärsspett, rökta och salta mandlar, gratinerad fetaost, vindruvor, gröna bönor med pinjenötter, vitlöksgratinerade champinjonhattar, färsk ananas samt en krämig bit St:Albray. Till dessert bjuder jag på min Honungsparfait med vanilj, kardemumma och karamelliserade pistagenötter. Nog lär vi bli mätta?

Du som råkar ramla in här och letar efter nyårsmat kan alltid kika lite till vänster i menyn. Där har jag samlat 25 förrätter, 130 varmrätter och 51 desserter. Smaklig spis.

2 kommentarer:

Marsala sa...

Och jag som nöjde mig med några falaflar... :(

Anna-Eva sa...

Vi blev bjudna på kaffe hos Lottas faster först. Hon bjöd på typ 10 sorters kakor inklusive mandelmussla med sylt och grädde. På kvällen kunde jag inte sitta ner så mätt jag var.